dimotiko Myrtias outside

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα του δημοτικού σχολείου Μυρτιάς Ηλείας!

 Η ιστορία του σχολείου μας

Το οικόπεδο στο οποίο χτίστηκε το σχολείο είναι δωρεά των Σπήλιου Πήττα και Χαράλαμπου Καλάκου το 1928.

Το διδακτήριο χτίστηκε σε τρεις φάσεις. Οι δύο πρώτες αίθουσες όπου σήμερα στεγάζονται οι τάξεις Α΄ και Β΄ κατασκευάστηκαν το 1935. Οι δύο αίθουσες στις οποίες στεγάζονται οι τάξεις Γ΄και Δ΄ όπως και το γραφείο των εκπαιδευτικών κατασκευάστηκαν το 1991. Το διώροφο τμήμα του διδακτηρίου όπου στεγάζονται οι τάξεις Ε΄και Στ΄, καθώς και το γραφείο του Διευθυντή και η αίθουσα υπολογιστών κατασκευάστηκε το 1998.

Στο σχολείο ανήκουν και δύο οικόπεδα τα οποία περιήλθαν σε αυτό μετά τον αναδασμό του 1971–1972.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

eggs

 

opened book

    Η ανάγνωση παιδιών βιβλίων και γενικότερα των παραμυθιών προσφέρει πολλά οφέλη στους ανθρώπους και ειδικότερα στα παιδιά. Η ανάπτυξη που επιτυγχάνεται είναι πολύπλευρη και αξιοθαύμαστη. Αποτελούν ένα σημαντικό μέσο για τη ευημερία των παιδιών και ταυτόχρονα προσφέρουν έναν μαγικό και δημιουργικό τρόπο για να περάσουν το χρόνο τους.

   Συναισθηματική ωρίμανση: Μέσω των παραμυθιών, τα παιδιά μπορούν να αντιμετωπίσουν τις διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις και να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν τους φόβους και τις ανησυχίες τους. Είναι σε θέση να δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να ξεπεράσουν εμπόδια που πηγάζουν από το δισταγμό τους.

   Κοινωνική συμπεριφορά: Μέσα από τις ιστορίες των παραμυθιών, τα παιδιά μαθαίνουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες όπως η συνεργασία, η ενσυναίσθηση και η αίσθηση του ανήκειν. Μαθαίνουν να σέβονται τον συμμαθητή τους αλλά και τον κόσμο γύρω τους, αναδεικνύοντας έναν ώριμο τρόπο διαχείρισης διαφόρων κοινωνικών προβλημάτων που προκύπτουν.

   Καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων: τα παραμύθια συχνά περιέχουν διδάγματα και μηνύματα, τα οποία βοηθούν τα παιδιά να μάθουν για την αξία της ειλικρίνειας, της αλληλεγγύης, της επιμονής και της ομαδικότητας. Έχουν ένα ηθικοπλαστικό περιεχόμενο και μαθαίνουν να υιοθετούν ιδανικά που βάζουν σε προτεραιότητα τον άνθρωπο και την ανθρώπινη ζωή εν γένει.

   Απόκτηση γνώσεων: Τα παραμύθια βοηθούν στην ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους και βοηθώντας στην κατανόηση πολύπλοκων γλωσσικών δομών. Επίσης, τα βιβλία αυτά ενθαρρύνουν τα παιδιά να είναι δημιουργικά και να φαντάζονται, κάτι που σε αυτή την ηλικία έχει καίρια σημασία.

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου εορτάζεται η παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Αυτή η ημέρα έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την αξία της ανάγνωσης στην παιδική ηλικία, να προωθήσει τη φιλαναγνωσία και να τιμήσει τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με τη συγγραφή αυτών των βιβλίων.

Πρωτεργάτης σε όλη αυτή τη δράση ήταν ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Δανός συγγραφέας παραμυθιών και ποιητής, γνωστός για τις φοβερές ιστορίες του που έχουν αγαπηθεί από ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.Τα παραμύθια του συχνά περιέχουν συμβολισμούς και μηνύματα που αφορούν την ανθρώπινη φύση και τις αξίες, υπογραμμίζουν τη σημασία τους και θέτουν προς προβληματισμό κάποια φαινόμενα που υποδαυλίζουν τον άνθρωπο και την ανθρώπινη ζωή.

Το σχολείο και η εκπαίδευση έχουν αναλάβει υπεύθυνο και σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη όλων αυτών των αξιών που έχουν απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, Τα παιδικά βιβλία και το σχολείο λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία που βάζουν σε πρωταρχικό μέλημα το παιδί για να είναι έτοιμο ως μελλοντικός πολίτης να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κοινωνίας. Άλλωστε, το σχολείο και η σχολική τάξη θεωρείται μικρόκοσμος της κοινωνίας. Η διαμόρφωση μίας υγειούς προσωπικότητας, έτοιμης να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της κοινωνικής προσαρμογής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το σχολείο και το περιεχόμενό του.

Εν κατακλείδι, το παιδικό βιβλίο προσφέρει πολλά αγαθά στον άνθρωπο και κυρίως στο παιδί. Σε μια εύπλαστη ηλικία, είναι σημαντικό να έχει ερεθίσματα σαν και αυτά, να αποκτήσει δημιουργική σκέψη και να καλλιεργήσει αξίες και ιδανικά που θα τον βοηθήσουν στην ομαλή ανέλιξη σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας. Σε συνδυασμό και με το σχολικό περιβάλλον, η πολύπλευρη εξέλιξη του παιδιού τίθεται ως απώτερος σκοπός.