Εκτύπωση
Εμφανίσεις: 109

study

 

        Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί ποιος είναι ο σωστός τρόπος μελέτης στο σπίτι; Πόσες φορές έχετε δοκιμάσει διαφορετικούς τρόπους μελέτης χωρίς να υπάρχει κάποιο ουσιώδες αποτέλεσμα; Πόσες φορές έχετε εκνευριστεί οι γονείς αλλά και τα παιδιά, επειδή ο χρόνος μελέτης τους είναι πολύωρος; Πόσες φορές διαβάζουν τα παιδιά σας μέχρι αργά το βράδυ και ακόμα οι σχολικές εργασίες δεν έχουν τελειώσει ; Για όλα υπάρχει λύση. Αρκεί τα παιδιά να αποκτήσουν έναν συστηματικό τρόπο μελέτης. Και πώς θα γίνει αυτό;

        Αρχικά, θα πρέπει να οριοθετηθεί ο χρόνος διαβάσματος των παιδιών. Αφού γυρίσουν από το σχολείο και γευματίσουν, καλό είναι να μην δουν τηλεόραση ή ασχοληθούν με κάποια ηλεκτρονική συσκευή, γιατί με αυτόν τον τρόπο ξεφεύγουν από την ρουτίνα και υπερένταση του σχολείου με αποτέλεσμα να νιώσουν δυσφορία και να μην θέλουν να διαβάσουν. Οπότε, μόλις γευματίσουν θα πρέπει να ξεκινήσουν την μελέτη. Σωστό θα ήταν τα παιδιά σας να ξέρουν ότι έχουν συγκεκριμένο χρόνο μελέτης και έπειτα θα έχουν άπλετο ελεύθερο χρόνο. Ακόμα κι αν έχουν εξωσχολικές δραστηριότητες κάποιες μέρες της εβδομάδας θα πρέπει είτε να διαμοιράσουν την μελέτη τους  πριν και μετά την εξωσχολική δραστηριότητα είτε να τελειώσουν πριν την ώρα της εξωσχολικής δραστηριότητας.

        Έπειτα, οι μαθητές πρέπει να διαβάζουν στον δικό τους προσωπικό χώρο ώστε να μην αποσπούνται από εξωτερικά ερεθίσματα. Επομένως, σωστό είναι να διαβάζουν στο δωματιό τους. Αν δεν έχουν δικό τους δωμάτιο ,διότι το μοιράζονται με τα αδέρφια τους καλό θα είναι να διαβάζουν σε ένα ήσυχο χώρο όπου να μην είναι ανοιχτή κάποια ηλεκτρονική συσκευή( τηλεόραση, ραδιόφωνο).

         Επιπροσθέτως, θα πρέπει να υπάρχει οργάνωση στην μελέτη τους. Πρώτα, ελέγχουν το πρόγραμμα της επόμενης μέρας και ξεκινάνε την μελέτη. Κάνουν στην αρχή τα εύκολα μαθήματα, αυτά δηλαδή που δεν απαιτούν πολύ χρόνο ( Μαθηματικά, Γλώσσα) και στην συνέχεια τα πιο απαιτητικά και χρονοβόρα μαθήματα (Ιστορία, Φυσική , Γεωγραφία).

        Ένα ακόμα σημαντικό σημείο της μελέτης των παιδιών είναι να μελετούν μόνα τους. Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ειδικά στην πρώτη τάξη χρειάζονται την συστηματική επίβλεψη της μαμάς ή του μπαμπά, αλλά καθώς περνάει ο καιρός καλό θα είναι να αρχίσουν να διαβάζουν μόνα τους. Στην Α τάξη, μετά τα Χριστούγεννα τα παιδιά έχουν μπει σε μία σειρά και γνωρίζουν τι εργασίες έχουν και πώς πρέπει να ξεκινήσουν. Εννοείται, ότι ακόμα και τότε οι γονείς επιβλέπουν τα παιδιά με πιο διακριτικό τρόπο χωρίς να κάθονται δίπλα τους μέχρι να τελειώσουν την μελέτη τους. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ανεξαρτητοποιούνται, αυτονομούνται και περνώντας τις τάξεις έχουν μάθει να τον σωστό τρόπο μελέτης και οι γονείς πλέον δεν χρειάζονται εκτός από μερικές περιπτώσεις( δεν έχουν καταλάβει κάποια άσκηση).

        Τέλος, ως προέκταση του προηγούμενου σημείου οι γονείς δεν είναι σωστό να επεμβαίνουν  στις σχολικές εργασίες των παιδιών τους. Μπορούν να βοηθήσουν μόνο όταν αυτά δυσκολεύονται. Κι όταν λέμε βοήθεια εννοούμε κάποιες διευκρινήσεις  κι όχι να κάνουν οι ίδιοι τις εργασίες. Η βοήθεια βέβαια είναι σχετική γιατί όταν δεν έχουν καταλάβει μια εργασία θα πρέπει να γυρίσουν στην θεωρία του μαθήματος που διδάχτηκαν, να την διαβάσουν, να την κατανοήσουν και μετά να προχωρήσουν στην επίλυσή της. Αν συνεχίσουν να δυσκολεύονται στην επίλυση της εργασίας, την επόμενη μέρα πρέπει να αναφέρουν στον/στην δάσκαλο/δασκάλα την δυσκολία τους για να την εξηγήσει ξανά.

          Με αυτούς τους τρόπους τα παιδιά θα αποκτήσουν μία σειρά στον τρόπο μελέτης τους και θα έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Έτσι , και οι γονείς και τα παιδιά θα είναι ευτυχισμένοι και ήρεμοι και θα έχουν περισσότερο ποιοτικό χρόνο μεταξύ τους.